Back to All Events

Delavnica mokrega kolodija

  • Mišnica GT 22 22 Glavni trg Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia (map)

V sklopu Festivala Fotografije Maribor vas vljudno vabimo na delavnico alternativnega postopka fotografiranja s tehniko mokrega kolodija na steklu.

O delavnici:
Na uvodni enodnevni delavnici mokrokolodijske fotografije bomo spoznali osnove postopka mokrega kolodija ter govorili o pomenu razvoja prvih fotografskih tehnik skozi zgodovinski vidik fotografije. Delavnica zaobjema teoretično spoznavanje vseh elementov, ki so ključni za nastanek mokrokolodijske fotografije, spopadli se bomo z mešanjem kolodija, razvijalca, fiksirja, srebrove kopeli in sandarakovega laka ter spoznali razlike v različnih formulah in o njihovi uporabi.

Praktični del delavnice bo sestavljen iz priprave stekel, na katera bomo fotografirali, priprave kemikalij, spoznavanje delovanja fotoaparatov mehovk in historičnih objektivov, sledi fotografiranje, učenje nalivanja kolodija ter razvijalca in vse posebnosti, povezane z naravo sprotnega pripravljanja stekel na ekspozicijo. Udeleženci bodo imeli na voljo nekaj mehovk, s katerimi bomo delali v parih. Po dnevu fotografiranja bomo fotografije zaščitili s sandarakovo smolo ter spregovorili o možnostih mokrokolodijske fotografije v uporabi pri postopkih kontaktnega tiskanja (albumen print, slani tisk, ...)
S seboj prinesite potrošna oblačila, saj je mokrokolodijski postopek MOKER postopek in lahko pusti trajne madeže na oblačilih.

Cena delavnice: 100€
Priava na misnica@gt22.si
Rok prijave: 27.09.2018

O postopku
Mokrokolodijski postopek je ena od zgodnjih fotografskih tehnik, ki jo je leta 1851 iznašel Frederick Scott Archer. Gre za fotografijo na steklo, ki je združevala natančnost in čistost enkratne daguerotipije in hkrati bila zmožna razmoževanja pozitivnih kopij s pomočjo negativa. S tem je postala najbolj vsestranska tehnika tistega časa ter je bila poglavitna metoda do nekje leta 1880, ko je v ospredje prišla suhoželatinasta plošča.


O mentorju:
Žan Koprivnik je diplomirani dramski igralec, ki vse večji del svoje izraznosti išče znotraj medija fotografije. Pri svojem delu s klasičnimi analognimi postopki se posveča predvsem velikoformatni fotografiji in delu s alternativnimi fotografskimi tehnikami, pri čemer najvidnejše mesto zavzema postopek mokrokolodijske fotografije, s katero se ukvarja od leta 2010. Preko mokrega kolodija se je spoznal tudi s slanim in albuminskim tiskom, cianotipijo ter ostalimi tehnikami kontaktnega tiskanja, ki po njegovem mnenju omogočajo izredno širino izraznosti v primerjavi z digitalnim delom. Posebnost starinskih tehnik je predvsem v počasnosti, ki prisili ustvarjalca k tehtnemu premisleku in preudarku znotraj ustvarjalnega procesa. Igralski in fotografski poklic sta nekaj, kar dojema kot zelo sorodno, saj se v obeh primerih oseba ukvarja z raziskovanjem znanega in neznanega sveta, z zgodbo posameznika ali družbe, z razmišljanjem o delovanju sveta na mikro in makro ravni. Tako igra kot fotografija nosita duh časa ter znotraj danega konteksta kritično presojata delovanje družbe, v kateri živimo, a hkrati na zelo drugačen način pripovedujeta zgodbo. In ravno v tej drugačnosti je fotografija tista entiteta, ki je zmožna samo obstajati in preko opazovalčeve lastne interpretacije vplivati, sporočati in vzbuditi.

Earlier Event: September 28
Fotografinja se predstavi: Katja Goljat
Later Event: September 29
predstavitev dela v fotografski temnici