Back to All Events

Koštrun, Suhadolnik, Babnik - 1 je 2


  • Fotogalerija Stolp 6 Židovska ulica Maribor, Upravna enota Maribor, 2000 Slovenia (map)

1 je 2
[Jaka Babnik, Peter Koštrun, Jože Suhadolnik]

20. 9.-15. 10. 2018
Fotogalerija Stolp
Židovska ulica 6, Maribor
Produkcija: Fotoklub Maribor

Skupna razstava 1 je 2 predstavlja dela treh fotografov in vizualnih ustvarjalcev, ki so kljub izraziti avtorski in izrazni raznolikosti hkrati tudi nezadržno povezani. Jože Suhadolnik je nekoč veljal za nekakšnega neformalnega mentorja mlajšima kolegoma, Jaki Babniku in Petru Koštrunu, v njunem formativnem obdobju, medtem ko so danes nepogrešljivi sogovorniki in medsebojni kritiki.
Čeprav se njihove ustvarjalne prakse zelo razlikujejo in so specifično usmerjene v obravnavo izbranih kontekstov, se njihova vizualna premišljanja stikajo v nekaterih zelo univerzalnih stališčih. Vsi so dosledni analitiki podobe v času njene radikalne transformacije v smislu produkcije in distribucije, prav tako kot interpreti kolektivnih in intimnih fenomenov v lastnem okolju. Kaj imajo torej skupnega koncept hiper-umetnosti Thomasson, Neue Slowenische Kunst in metaforične krajine? Na prvi pogled nič oprijemljivega. Ob poznavanju širšega konteksta pa se izkaže, da se trojica vselej iz kar se da drugačnih formalnih, tehničnih in konceptualnih izhodišč brezkompromisno in poglobljeno odziva na (njim) pomembne družbene pojave.
V dokumentarno zastavljenem ciklusu Why So Serious? se Jaka Babnik osredotoča na stalne ali začasne umetelne strukture, ki očitno ne služijo nobenemu racionalnemu namenu in za katere pogosto ni jasno, kakšna je bila njihova izvorna funkcija. Pri tem se naslanja na koncept hiper-umetnosti Thomasson kot ga je zastavil japonski umetnik Akasegawa Genpei. S tem Babnik dosledno nadaljuje linijo lastnega fotografskega izraza, kjer se posveča raziskovanju človekovega bivanjskega okolja in postavlja vprašanja o naravi javnega in zasebnega prostora. Sprašuje se o tem, kdo odreja standarde njegove zunanje podobe, ter o ozadju teh navideznih paradoksov?
Peter Koštrun predstavlja dela iz različnih kontekstov; to ročno ustvarjene fotografije iz projekta  Slutnja (2015), ki jih sooča z izborom najdenih fotografij iz lastne zbirke. Te podobe v navidezno zapletenem razmerju odražajo avtorjev odnos do sveta. Na eni strani velikoformatna, rdeče tonirana fotografija subtilno opozarja na pasti ljudske percepcije v odnosu do lastnega okolja, nasičenosti vsakdana z vsebinami (in podobami) in medosebnih odnosov. Kot kontrapunkt stojijo črno-bele najdene podobe, ki v obzir jemljejo človeštvo kot takšno in pod vprašaj postavljajo krilatico o človeški naravi, ki je menda odgovorna za vse pretekle in prihodnje travme civilizacije.
Dokumentarni fotograf Jože Suhadolnik pa prikazuje dela iz serije NSK 1984-1999. V toku svojega fotografskega udejstvovanja je namreč ustvaril izjemno vizualno kronologijo domačega fenomena Neue Slownische Kunst, ki jo je obdelal izven pričakovanih dokumentarno-zgodovinskih okvirov. Fotografije poudarjajo avtorski pristop do obravnave protagonistov in dogodkov, s tem pa ponujajo intimni vpogled v pojav, ki je danes nepogrešljivi del kanonizirane zgodovine. Kolektiv NSK je avtor zaobjel kot motiv in likovno sredstvo, ki presega goli umetniški dokument in zgodovinsko gradivo, temveč prikazuje akterje in dogodke v vsej njihovi ambivalentnosti.

 

Jaka Babnik (1979)

je diplomiral iz sociologije in zgodovine na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Od leta 1996 deluje kot samostojni umetnik, fotograf, založnik in filmar, ki je posnel zajetno število fotografskih serij in filmov o slovenski skejterski sceni. Uveljavil se je s številnimi odmevnimi projekti kot so sta We Are Dogs! (2009), Jebodrom (2014), Holy Land (2016-2017), Why So Serious? (2016-2017), Heroji mojega časa (2017) in Top lokacija (2017). Od leta 2012 skupaj z Boštjanom Pavletičem vodi neodvisno založbo Rostfrei Publishing. Živi in deluje v Ljubljani.

 

Peter Koštrun (1979)

je bil v obdobju 1998-2001 zaposlen kot uradni fotograf Urada predsednika in Vlade Republike Slovenije. Leta 2007 je diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, hkrati pa od leta 2003 redno razstavlja v domačem in mednarodnem prostoru. Med najbolj ključnimi so bila dela oziroma razstave Tišina IV (2008), Sedanjost (2009), Singularnost (2011) in Slutnja (2015). Trenutno je strokovno deluje na področju fotografije kot izredni profesor na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Živi in deluje na Brnici pri Celju.

 

Jože Suhadolnik (1966)

se je začel ukvarjati s fotografijo v zgodnjih 80. letih, ko je bil kronist živahne pank in alternativne scene v Ljubljani. Pri šestnajstih letih je postal fotograf jugoslovanske tiskovne agencije Tanjug in časopisa Mladina, leta 1993 pa je bil eden ustanovnih članov fotografske agencije Bobo, medtem ko je redno sodeloval z agencijami Reuters, Associated Press in EPA. Delal je kot urednik fotografije, danes pa kot fotoreporter pri časopisu Delo. V svoji bogati karieri je objavil številna odmevna dela kot so Portreti (1996), Jutra v Rusiji (2005), NSK 1984-1999 (2012) in Balkan Punk (2014). Živi in deluje v Ljubljani.

 

 

Earlier Event: September 15
Stojan Kerbler - Izbor
Later Event: September 15
Swarat Ghosh - Ujet